ΣΧΟΛΙΑ
ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ 18ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2005 ΤΟΥ Ο.Σ.Ε.
ΥΠΕΡΤΑΧΕΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ (ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΕΒΡΟΣ)
Με
τα παρόντα δρομολόγια πραγματοποιείται μια «τομή» στην καθεστηκυία τάξη πολλών ετών,
τόσο ως προς τις διαδρομές, όσο και ως προς τις συνθέσεις. Ας εξετάσουμε
αναλυτικά τις τροποποιήσεις:
τα InterCities μεταξύ
Αθήνας και Θεσσαλονίκης παραμένουν έξι ανά κατεύθυνση, με ποιοτικές, όμως,
μεταβολές. Πλέον, τρία ζεύγη εκτελούν δρομολόγιο InterCity Express· πρόκειται για τις αμάξ.
54/51, 70/71 και 72/73. Δε γνωρίζω αν η αύξηση κατά 50% των δρομολογίων τύπου ICE αποσκοπεί στην τεχνητή αύξηση των εσόδων, πάντως
κερδισμένοι από αυτήν την υπόθεση βγαίνουν μόνο όσοι μετακινούνται μεταξύ των
μεγάλων πόλεων. Για παράδειγμα, ένας επιβάτης που επιθυμεί να μετακινηθεί από
την Κατερίνη στις Σέρρες υποχρεώνεται να χρησιμοποιήσει το νυχτερινό InterCity.Επίσης, θα αυξηθούν και τα κόμιστρα για τις
ακριτικές περιοχές (π.χ. ενώ η διαδρομή Αθήνα – Αλεξανδρούπολη με το 74 τιμάται
€49.20, η ίδια διαδρομή με το 70 ή το 72 τιμάται €55.30).
μολονότι
στη διαδρομή Αλεξανδρούπολη – Δίκαια υπάρχουν 2 InterCities από την Αθήνα, στη διαδρομή Δίκαια – Αλεξανδρούπολη
δεν υπάρχει κανένα!! Οι αυτοκινητάμαξες που εκτέλεσαν τα δρομολόγια 70 και 72
επιστρέφουν στην Αλεξανδρούπολη ως τοπικά 1683 και 1685 αντίστοιχα. Στη δεύτερη
περίπτωση εξασφαλίζεται βολική ανταπόκριση με το 75· στην πρώτη απαιτείται δίωρη αναμονή…
πόλεις
όπως η Λιβαδειά και η Κατερίνη απομένουν πλέον με μόνο δύο ημερήσια (και
μάλιστα, κοντά μεταξύ τους) δρομολόγια InterCity και με το νυχτερινό. Ίσως αυτό να αποτελεί
στρατηγική επιλογή του Ο.Σ.Ε. για μείωση των «φτηνών» εισιτηρίων των μικρών
διαδρομών και διάθεση της πλειονότητας των θέσεων σε μεγάλες και «ακριβές»
διαδρομές.
είπαμε
ότι τα InterCities επιτυγχάνουν
υψηλές πληρότητες, αλλά δε νομίζω ότι θα είναι
ιδιαιτέρως εύκολο να γεμίζουν οι δύο πεντάδυμες
αυτοκινητάμαξες (ήτοι 438 θέσεις) που εκτελούν το δρομολόγιο 53…
… στον αντίποδα, οι αμάξ.
70, 71 και 73 θα εκτελούνται σε όλη τη διαδρομή τους από τετράδυμη
αυτοκινητάμαξα! Εκτιμώ ότι η καλύτερη λύση για τα δρομολόγια βορείως
Θεσσαλονίκης, εφ’ όσον χρησιμοποιούνται αυτοκινητάμαξες, είναι η δρομολόγηση
διπλής αυτοκινητάμαξας μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και μονής μετά τη
Θεσσαλονίκη.
είναι λάθος το ότι το 70, το πρώτο δρομολόγιο
της ημέρας από την Αθήνα (θα μπορούσε να αναχωρεί και νωρίτερα από τις 655)
πραγματοποιεί τόσο λίγες στάσεις.
90 |
70 |
50 |
52 |
72 |
54 |
74 |
|
1xAEG601 |
AD+1xADmz +1xAmz
+ 1xWRmz + 2xBmpz |
1xAEG651 |
1xAEG651
(ΠΕΙ – ΘΕΣ) + 1xAEG601 (ΠΕΙ – ΑΛΕ) |
AD+1xADmz + 1xWRmz + 2xBmpz |
1xAEG651 |
||
Πειραιάς |
06:22 |
07:19 |
10:28 |
13:24 |
18:26 |
20:06 |
|
ΑΘΗΝΑ |
06:55 |
07:48 |
10:56 |
13:54 |
18:57 |
20:37 |
|
Οινόη |
08:35 |
11:41 |
14:37 |
21:22 |
|||
Λιβαδειά |
09:10 |
12:16 |
21:57 |
||||
ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ |
08:56 |
10:13 |
13:12 |
15:57 |
20:58 |
22:53 |
|
Παλαιοφάρσαλος |
11:18 |
14:21 |
16:59 |
||||
ΛΑΡΙΣΑ |
10:14 |
11:40 |
14:43 |
17:18 |
22:16 |
00:19 |
|
Κατερίνη |
12:20 |
15:23 |
00:59 |
||||
Πλατύ |
12:41 |
15:44 |
|||||
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ |
11:25 |
13:01 |
16:04 |
18:26 |
23:27 |
01:38 |
|
07:17 |
11:36 |
18:37 |
01:42 |
||||
Κιλκίς |
07:43 |
12:02 |
19:03 |
02:16 |
|||
ΣΕΡΡΕΣ |
08:49 |
13:07 |
20:08 |
03:27 |
|||
ΔΡΑΜΑ |
09:36 |
13:50 |
20:52 |
04:10 |
|||
Ξάνθη |
10:44 |
14:59 |
22:00 |
05:20 |
|||
Κομοτηνή |
11:10 |
15:25 |
22:26 |
05:48 |
|||
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ |
11:55 |
16:10 |
23:11 |
06:36 |
|||
12:07 |
16:22 |
06:47 |
|||||
Σουφλί |
13:04 |
17:18 |
07:44 |
||||
Διδυμότειχο |
13:27 |
17:41 |
08:07 |
||||
Πύθιο |
13:40 |
17:52 |
08:19 |
||||
Ορεστιάδα |
13:56 |
18:08 |
08:34 |
||||
Δίκαια |
14:31 |
18:38 |
09:06 |
||||
---------------------------------- |
------------ |
------------ |
------------ |
------------ |
------------ |
------------ |
------------ |
75 |
51 |
71 |
53 |
55 |
73 |
91 |
|
1xAEG651 |
AD+1xADmz + 1xWRmz + 2xBmpz |
1xAEG601 |
2xAEG651 |
AD+1xADmz +1xAmz + 1xWRmz + 2xBmpz |
1xAEG601 |
||
Δίκαια |
15:47 |
||||||
Ορεστιάδα |
16:22 |
||||||
Πύθιο |
16:42 |
||||||
Διδυμότειχο |
16:54 |
||||||
Σουφλί |
17:19 |
||||||
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ |
|||||||
21:07 |
06:53 |
13:38 |
18:29 |
||||
Κομοτηνή |
22:01 |
07:45 |
14:31 |
19:15 |
|||
Ξάνθη |
22:33 |
08:11 |
14:58 |
19:43 |
|||
ΔΡΑΜΑ |
23:43 |
09:19 |
16:06 |
20:53 |
|||
ΣΕΡΡΕΣ |
00:26 |
10:02 |
16:49 |
21:36 |
|||
Κιλκίς |
01:40 |
11:08 |
17:54 |
22:42 |
|||
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ |
02:05 |
11:33 |
18:19 |
23:07 |
|||
02:15 |
07:06 |
11:42 |
14:08 |
15:34 |
18:28 |
||
Πλατύ |
12:02 |
14:29 |
15:55 |
||||
Κατερίνη |
02:55 |
14:50 |
16:16 |
||||
ΛΑΡΙΣΑ |
03:35 |
08:17 |
12:56 |
15:30 |
16:56 |
19:39 |
|
Παλαιοφάρσαλος |
03:56 |
13:15 |
15:51 |
17:17 |
|||
ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ |
05:02 |
09:38 |
14:17 |
17:02 |
18:23 |
20:59 |
|
Λιβαδειά |
05:59 |
17:59 |
19:20 |
||||
Οινόη |
06:34 |
18:34 |
19:55 |
||||
ΑΘΗΝΑ |
07:18 |
11:38 |
16:17 |
19:18 |
20:41 |
22:59 |
|
Πειραιάς |
07:51 |
12:05 |
16:46 |
19:45 |
21:08 |
23:27 |
ΤΑΧΕΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ (ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΕΒΡΟΣ)
Οι
τροποποιήσεις των δρομολογίων που εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία δεν είναι
ουσιώδεις, με μόνη εξαίρεση τη μεταφορά της αναχώρησης του 500 από την Αθήνα
στις 927, σχεδόν μιάμιση ώρα αργότερα από προηγουμένως. Οι χρόνοι
διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης με μεν τις αμάξ.
5xx
περίπου 6.00’, με δε τις αμάξ. 6xx περίπου 7.00’
500 |
602 |
502 |
504 |
604 |
614 |
|
AD + 1xADmz + 1xBmpz
+ 1xWrmy + 3xBmpz |
AD + 1xBc + 1xBΔ
+ 1xB + 1xBK + 1xAB
+ 1B
(ΑΘΗ – ΟΡΜ) + 1/2xB (ΑΘΗ – ΘΕΣ) |
AD +
1xADmz + 1xBmpz
+ 1xWrmy + 3xBmpz |
AD+5/6xBc + 1/2xMDDm |
AD + 1xBc + 1xBΔ + 1xB + 1xBK + 1xAB + 1B (ΑΘΗ – ΟΡΜ) + 1/2xB (ΑΘΗ – ΘΕΣ) |
||
ΑΘΗΝΑ |
09:27 |
14:50 |
16:50 |
22:56 |
23:55 |
|
Οινόη |
10:17 |
15:46 |
17:40 |
23:53 |
00:50 |
|
Θήβα |
10:34 |
16:07 |
17:57 |
00:15 |
01:11 |
|
ΛΙΒΑΔΕΙΑ |
10:56 |
16:33 |
18:21 |
01:37 |
||
Τιθορέα |
11:09 |
16:50 |
18:37 |
01:52 |
||
ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ |
11:59 |
17:53 |
19:34 |
01:51 |
02:54 |
|
Παλαιοφάρσαλος |
13:09 |
19:22 |
20:55 |
04:23 |
||
ΛΑΡΙΣΑ |
13:33 |
19:51 |
21:19 |
03:53 |
04:52 |
|
Ραψάνη |
13:54 |
20:14 |
21:40 |
05:15 |
||
Νέοι Πόροι |
14:01 |
20:22 |
21:47 |
05:23 |
||
Λεπτοκαρυά |
14:08 |
20:30 |
21:54 |
05:31 |
||
ΚΑΤΕΡΙΝΗ |
14:23 |
20:47 |
22:09 |
04:43 |
05:48 |
|
Αιγίνιο |
21:07 |
22:24 |
06:08 |
|||
Πλατύ |
14:47 |
21:18 |
22:34 |
05:10 |
06:19 |
|
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ |
15:09 |
21:41 |
22:56 |
05:35 |
06:42 |
|
22:34 |
07:53 |
14:48 |
||||
Κιλκίς |
23:10 |
08:26 |
15:22 |
|||
ΣΕΡΡΕΣ |
00:48 |
10:03 |
16:50 |
|||
ΔΡΑΜΑ |
01:40 |
10:54 |
17:40 |
|||
Σταυρούπολη |
02:32 |
11:47 |
18:37 |
|||
Ξάνθη |
03:07 |
12:17 |
19:06 |
|||
Κομοτηνή |
03:41 |
12:50 |
19:42 |
|||
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ |
04:35 |
13:43 |
20:34 |
|||
04:46 |
13:59 |
20:53 |
||||
Σουφλί |
05:51 |
15:07 |
21:58 |
|||
Διδυμότειχο |
06:22 |
15:39 |
22:25 |
|||
Πύθιο |
06:38 |
15:56 |
22:41 |
|||
Ορεστιάδα |
07:02 |
16:21 |
23:04 |
|||
------------------------------- |
------------- |
-------------- |
-------------- |
-------------- |
-------------- |
-------------- |
603 |
613 |
501 |
503 |
605 |
505 |
|
AD + 1xBc + 1xBΔ
+ 1xB + 1xBK +
1xAB + 1B (ΑΘΗ – ΟΡΜ) + 1/2xB (ΑΘΗ – ΘΕΣ) |
AD + 1xADmz + 1xBmpz
+ 1xWrmy + 3xBmpz |
AD + 1xADmz + 1xBmpz
+ 1xWrmy + 3xBmpz |
AD + 1xBc + 1xBΔ
+ 1xB + 1xBK + 1xAB
+ 1B
(ΑΘΗ – ΟΡΜ) + 1/2xB (ΑΘΗ – ΘΕΣ) |
AD+5/6xBc + 1/2xMDDm |
||
Ορεστιάδα |
23:05 |
07:27 |
13:55 |
|||
Πύθιο |
23:24 |
07:50 |
14:18 |
|||
Διδυμότειχο |
23:37 |
08:08 |
14:35 |
|||
Σουφλί |
00:02 |
08:35 |
15:06 |
|||
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ |
01:04 |
09:35 |
16:10 |
|||
01:15 |
09:48 |
16:23 |
||||
Κομοτηνή |
02:11 |
10:44 |
17:17 |
|||
Ξάνθη |
02:44 |
11:19 |
17:50 |
|||
Σταυρούπολη |
03:15 |
11:48 |
18:19 |
|||
ΔΡΑΜΑ |
04:11 |
12:41 |
19:15 |
|||
ΣΕΡΡΕΣ |
05:03 |
13:38 |
20:09 |
|||
Κιλκίς |
06:38 |
15:04 |
21:41 |
|||
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ |
07:10 |
15:36 |
22:13 |
|||
08:08 |
12:22 |
16:33 |
22:39 |
23:44 |
||
Πλατύ |
08:31 |
12:45 |
16:56 |
23:03 |
00:09 |
|
Αιγίνιο |
08:41 |
17:05 |
23:14 |
|||
ΚΑΤΕΡΙΝΗ |
09:01 |
13:09 |
17:22 |
23:55 |
00:37 |
|
Λεπτοκαρυά |
09:17 |
13:23 |
17:36 |
23:52 |
||
Νέοι Πόροι |
09:25 |
13:30 |
17:43 |
00:00 |
||
Ραψάνη |
09:33 |
13:37 |
17:50 |
00:08 |
||
ΛΑΡΙΣΑ |
09:57 |
14:00 |
18:13 |
00:35 |
01:32 |
|
Παλαιοφάρσαλος |
10:23 |
14:23 |
18:36 |
01:02 |
||
ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ |
11:57 |
15:35 |
20:02 |
02:26 |
03:29 |
|
Τιθορέα |
13:00 |
16:27 |
20:57 |
03:21 |
||
ΛΙΒΑΔΕΙΑ |
13:20 |
16:40 |
21:10 |
03:38 |
||
Θήβα |
13:49 |
17:02 |
21:33 |
04:06 |
05:00 |
|
Οινόη |
14:10 |
17:19 |
21:50 |
04:27 |
05:22 |
|
ΑΘΗΝΑ |
15:07 |
18:08 |
22:39 |
05:23 |
06:18 |
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Πέντε χρόνια μετά από την μερική και τέσσερα μετά την πλήρη κανονικοποίηση της γραμμής της Καλαμπάκας, τα τακτικά δρομολόγια που δέχεται αυτή η γραμμή προσεγγίζουν τα 20, ενώ στην (κατά πολύ γηραιότερη…) γραμμή του Βόλου κυκλοφορούν καθημερινά 32 τακτικές αμαξοστοιχίες.
Μετά από δύο χρόνια, τα μοναδικά InterCities προς Βόλο και Καλαμπάκα ταξιδεύουν και πάλι ενωμένα μεταξύ Αθήνας και Παλαιοφαρσάλου. Επίσης, προστίθεται το ζεύγος 882/883 με Desiro προς την Καλαμπάκα (και με πάμπολλες στάσεις μεταξύ Αθήνας και Λιανοκλαδίου, ώστε ο χρόνος διαδρομής να ανέρχεται σε 5.20’ περίπου) και καταργείται το ζεύγος 510/511 προς το Βόλο – κακώς…
882 |
40, 48 |
41, 47 |
883 |
|
1xDesCla |
1xAEG601 |
1xAEG601 |
1xDesCla |
|
15:55 |
Πειραιάς |
11:45 |
||
08:21 |
16:21 |
ΑΘΗΝΑ |
11:18 |
01:03 |
09:20 |
17:06 |
Οινόη |
10:34 |
00:05 |
09:42 |
17:21 |
Θήβα |
10:18 |
23:46 |
10:10 |
17:41 |
ΛΙΒΑΔΕΙΑ |
09:59 |
23:21 |
10:29 |
17:53 |
Τιθορέα |
09:46 |
23:05 |
10:41 |
18:04 |
Αμφίκλεια |
09:35 |
22:53 |
10:53 |
18:13 |
Μπράλος |
09:24 |
22:41 |
11:25 |
18:45 |
ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ |
08:57 |
22:08 |
12:32 |
20:00 |
Παλαιοφάρσαλος |
07:46 |
20:41 |
13:04 |
20:17 |
Καρδίτσα |
07:22 |
20:18 |
13:22 |
20:32 |
Τρίκαλα |
07:06 |
19:57 |
13:40 |
20:47 |
Καλαμπάκα |
06:51 |
19:41 |
20:23 |
ΛΑΡΙΣΑ |
07:20 |
||
20:44 |
Αρμένιο |
06:57 |
||
20:54 |
Βελεστίνο |
06:47 |
||
21:08 |
ΒΟΛΟΣ |
06:32 |
Ακόμη, όμως, ο κύριος όγκος των μετακινήσεων γίνεται με ανταποκρίσεις· οι ακόλουθοι πίνακες είναι κατατοπιστικοί. Οι εφικτές ανταποκρίσεις υπολογίστηκαν για μέγιστο χρόνο αναμονής 45’.Όλα τα τοπικά δρομολόγια στη γραμμή του Βόλου εκτελούνται από αυτοκινητάμαξα M.A.N. σειράς 701.
1561
1880 |
561
880 |
1882 |
1884 |
882 |
1886 |
1888 |
1890 |
1892 |
1894 |
1881 |
1883 |
1885 |
1887 |
1889 |
1891 |
1893 |
883 |
885
560 |
1895
1560 |
|
1
x ΜΑΝ701 |
1
x AEG601 |
1
x ΜΑΝ701 |
1
x ΜΑΝ701 |
1xDesCla |
1 x ΜΑΝ701 |
1xDesCla |
1 x ΜΑΝ701 |
1xDesCla |
1 x ΜΑΝ701 |
1
x ΜΑΝ701 |
1
x ΜΑΝ701 |
1 x ΜΑΝ701 |
1xDesCla |
1 x ΜΑΝ701 |
1xDesCla |
1 x ΜΑΝ701 |
1xDesCla |
1
x AEG601 |
1
x ΜΑΝ701 |
|
604 |
- |
- |
50 |
- |
52 |
- |
72 |
- |
502 |
ανταπ.
από και προς Αθήνα |
- |
603 |
501 |
53 |
55 |
503 |
- |
- |
- |
- |
75 |
- |
- |
- |
- |
501 |
53 |
55,
1593 |
503 |
- |
ανταπ.
από και προς Θεσ/νίκη |
- |
- |
52 |
- |
72,
1594 |
- |
602 |
502 |
- |
- |
04:03 |
04:47 |
ΛΑΡΙΣΑ |
22:36 |
23:26 |
||||||||||||||||
04:32 |
05:10 |
07:01 |
11:26 |
12:44 |
14:28 |
16:06 |
17:22 |
18:37 |
20:59 |
Παλαιοφάρσαλος |
06:56 |
10:15 |
14:02 |
15:46 |
16:46 |
18:02 |
19:17 |
20:37 |
22:16 |
22:57 |
04:42 |
05:19 |
07:11 |
11:36 |
12:54 |
14:38 |
16:16 |
17:32 |
18:47 |
21:09 |
Σοφάδες |
06:46 |
10:05 |
13:52 |
15:36 |
16:36 |
17:52 |
19:07 |
20:27 |
22:03 |
22:44 |
04:52 |
05:28 |
07:23 |
11:46 |
13:04 |
14:48 |
16:26 |
17:42 |
18:59 |
21:19 |
Καρδίτσα |
06:37 |
09:56 |
13:43 |
15:27 |
16:27 |
17:43 |
18:58 |
20:18 |
21:55 |
22:35 |
04:59 |
07:30 |
11:53 |
13:11 |
14:55 |
16:33 |
17:49 |
19:06 |
21:26 |
Φανάρι |
06:29 |
09:48 |
13:35 |
15:19 |
16:17 |
17:33 |
18:50 |
20:08 |
22:27 |
||
05:02 |
05:36 |
07:33 |
11:56 |
13:14 |
14:58 |
16:36 |
17:52 |
19:09 |
21:29 |
Μαγούλα |
06:26 |
09:45 |
13:32 |
15:16 |
16:14 |
17:30 |
18:47 |
20:05 |
21:46 |
22:24 |
05:10 |
05:43 |
07:41 |
12:04 |
13:22 |
15:06 |
16:44 |
18:00 |
19:17 |
21:37 |
Τρίκαλα |
06:18 |
09:37 |
13:24 |
15:08 |
16:06 |
17:22 |
18:39 |
19:57 |
21:39 |
22:16 |
05:26 |
05:58 |
07:57 |
12:20 |
13:40 |
15:24 |
17:00 |
18:16 |
19:33 |
21:55 |
Καλαμπάκα |
06:02 |
09:21 |
13:08 |
14:52 |
15:50 |
17:06 |
18:23 |
19:41 |
21:24 |
22:00 |
1570 |
1572 |
1574 |
1576 |
1578 |
1580 |
1582 |
1584 |
1586 |
1588 |
2570 |
2572 |
2574 |
2576 |
2578 |
||
αντάπ. από Αθήνα |
604 |
- |
- |
- |
70 |
50 |
- |
500 |
52 |
- |
72 |
- |
602 |
502 |
54 |
|
ανταπ. από Θεσ/νίκη |
- |
- |
- |
51 |
603 |
- |
- |
501 |
- |
53 |
55 |
503 |
73 |
- |
- |
|
ΛΑΡΙΣΑ |
05:00 |
06:05 |
07:19 |
08:30 |
10:18 |
11:48 |
12:51 |
13:54 |
15:01 |
16:10 |
17:24 |
18:33 |
19:53 |
21:21 |
22:20 |
|
Αρμένιο |
05:26 |
06:33 |
07:45 |
08:56 |
10:44 |
12:14 |
13:19 |
14:24 |
15:29 |
16:36 |
17:55 |
19:01 |
20:19 |
21:49 |
22:46 |
|
Βελεστίνο |
05:38 |
06:48 |
07:57 |
09:10 |
10:58 |
12:26 |
13:31 |
14:36 |
15:41 |
16:48 |
18:07 |
19:13 |
20:32 |
22:01 |
22:58 |
|
ΒΟΛΟΣ |
05:55 |
07:05 |
08:14 |
09:27 |
11:15 |
12:43 |
13:48 |
14:53 |
15:58 |
17:05 |
18:24 |
19:30 |
20:49 |
22:18 |
23:10 |
|
------------ |
- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
-------- |
1571 |
1573 |
1575 |
1577 |
1579 |
1581 |
1583 |
1585 |
1587 |
1589 |
2571 |
2573 |
2575 |
2577 |
2579 |
||
ΒΟΛΟΣ |
06:02 |
07:14 |
08:51 |
10:39 |
11:43 |
12:48 |
13:53 |
14:58 |
16:05 |
17:11 |
18:30 |
20:12 |
21:18 |
22:39 |
23:20 |
|
Βελεστίνο |
06:20 |
07:32 |
09:09 |
10:57 |
12:01 |
13:06 |
14:11 |
15:16 |
16:23 |
17:29 |
18:48 |
20:31 |
21:36 |
22:59 |
23:38 |
|
Αρμένιο |
06:32 |
07:46 |
09:21 |
11:09 |
12:15 |
13:18 |
14:23 |
15:28 |
16:37 |
17:41 |
19:00 |
20:45 |
21:48 |
23:11 |
23:50 |
|
ΛΑΡΙΣΑ |
06:57 |
08:11 |
09:46 |
11:34 |
12:40 |
13:43 |
14:48 |
15:53 |
17:02 |
18:08 |
19:25 |
21:10 |
22:13 |
23:36 |
00:15 |
|
αντάπ. προς Αθήνα |
- |
51 |
603 |
- |
71 |
501 |
53 |
- |
- |
503 |
73 |
- |
- |
- |
605 |
|
ανταπ. προς Θεσ/νίκη |
- |
- |
- |
50 |
- |
- |
- |
- |
72 |
- |
602 |
502 |
54 |
74 |
74 |
Επί των ανωτέρω αναφερθέντων ανταποκρίσεων, μπορούμε να σημειώσουμε τα ακόλουθα:
η μέση διαδρομή
μεταξύ Αθήνας και Καλαμπάκας με ανταπόκριση διαρκεί περίπου 4.40’, χρόνος
ελαφρώς μεγαλύτερος της απευθείας σύνδεσης, αρκούντως, όμως, μικρότερος από το
ζεύγος 882/883, ενώ δεν απαιτούνται μεγάλοι χρόνοι ανταπόκρισης στον
Παλαιοφάρσαλο. Δε συμβαίνει, όμως, το ίδιο για όσους κινούνται από και προς το
Βόλο, όπου παρατηρούνται χρόνοι καλύτεροι αυτού της απευθείας σύνδεσης (π.χ. η
ανταπόκριση 54 + 2578 δίνει χρόνο μόλις 4.15’, ενώ η απευθείας σύνδεση απαιτεί
4.47’, είναι, όμως ακριβότερη κατά €4.00)
στη γραμμή της
Καλαμπάκας υπάρχουν δρομολόγια που αποτελούν απλώς μεταφορά της αυτοκινητάμαξας
από την Καλαμπάκα στον Παλαιοφάρσαλο και τανάπαλιν.
Το πρωϊνό ζεύγος 1881/1882 δεν φαίνεται να εξυπηρετεί τίποτα, παρά μόνο εσωτερικές
ανάγκες της Θεσσαλίας (αν υπάρχουν τέτοιες…)
δεδομένου ότι η
ανταπόκριση με το 604 εξασφαλίζεται από το 1561/1880, για ποιο λόγο το 561/880
αναχωρεί τόσο νωρίς από τη Λάρισα, με αποτέλεσμα να παραμένει αδρανές επί μια
ώρα στην Καλαμπάκα; Η αναχώρησή του θα μπορούσε να μετακινηθεί στις 520
περίπου, ώστε με διασταύρωση στα Τρίκαλα με το 1881, να είναι επαρκώς νωρίς
στην Καλαμπάκα.
με 15 τοπικά ζεύγη
ημερησίως, μπορούμε να πούμε ότι η γραμμή του Βόλου διαθέτει πολύ καλή κάλυψη.
Δε συμβαίνει το ίδιο στη γραμμή της Καλαμπάκας, όπου, ενώ μέσα σε 3.5 ώρες το
μεσημέρι πραγματοποιούνται 4 περιττά δρομολόγια, δεν πραγματοποιείται κανένα
δρομολόγιο στην ίδια κατεύθυνση μεταξύ 920 και 1310,
σχεδόν τέσσερις ώρες. Και σε άλλες περιπτώσεις, η αυτοκινητάμαξα της Καλαμπάκας
παραμένει για μακρά, σχετικώς, διαστήματα ανενεργή.
αντίο Ganz Mavag…
Τα
τρία τοπικά ζεύγη μεταξύ Θεσσαλονίκης και Λάρισας εκτελούνται πλέον από
αυτοκινητάμαξα M.A.N., ενώ ένα ζεύγος επεκτείνεται ως τον Παλαιοφάρσαλο.
1590 |
1592 |
1594 |
1591 |
1593 |
1595 |
|
17:18 |
Παλαιοφάρσαλος |
16:47 |
||||
07:05 |
10:45 |
17:49 |
ΛΑΡΙΣΑ |
09:32 |
16:19 |
21:57 |
07:29 |
11:09 |
18:13 |
Ραψάνη |
09:08 |
15:53 |
21:33 |
07:37 |
11:17 |
18:21 |
Νέοι Πόροι |
09:00 |
15:45 |
21:25 |
07:48 |
11:28 |
18:32 |
Πλάκα Λιτοχώρου |
08:48 |
15:33 |
21:13 |
08:03 |
11:43 |
18:47 |
ΚΑΤΕΡΙΝΗ |
08:34 |
15:19 |
20:59 |
08:23 |
12:03 |
19:07 |
Αιγίνιο |
08:14 |
14:59 |
20:39 |
08:34 |
12:14 |
19:18 |
Πλατύ |
08:04 |
14:49 |
20:29 |
08:49 |
12:29 |
19:33 |
Σίνδος |
07:48 |
14:33 |
20:13 |
09:00 |
12:40 |
19:44 |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ |
07:37 |
14:22 |
20:02 |
ΧΑΛΚΙΔΑ
Στη γραμμή της Χαλκίδας κυκλοφορούν 38 αμαξοστοιχίες ημερησίως, εκ των οποίων 9 άρτιες και 8 περιττές εξυπηρετούν και το σταθμό λιμένος του Πειραιά. Όμως, η δυσχρηστία που συνεπάγεται η χρήση ελκόμενων συρμών, παραμένει. Φαίνεται ότι ο Ο.Σ.Ε. προτιμά να βλέπει τα Desiro και τα rail-buses να πηγαινοέρχονται άδεια στη γραμμή Αεροδρομίου, παρά να αξιοποιούνται στη γραμμή της Χαλκίδας.
ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Τα νέα τοπικά δρομολόγια στη γραμμή της Έδεσσας εκπλήσσουν ευχάριστα: σε καθημερινή βάση εκτελούνται 18 δρομολόγια ανά κατεύθυνση, εκ των οποίων τα 8 πραγματοποιούν λίγες στάσεις. Πλέον, κάθε μια σχεδόν ώρα, υπάρχει τρένο από τη Θεσσαλονίκη προς τη δυτική Μακεδονία, αποτελώντας έτσι μια ουσιαστική τοπική συγκοινωνία. Στον ακόλουθο πίνακα μπορείτε να δείτε τις εφικτές (μα εντελώς άβολες) ανταποκρίσεις στο Πλατύ με αμαξοστοιχίες από και προς την Αθήνα. Οι συντομογραφίες ΑΘΗ, ΠΛΑ και ΕΔΕ σημειώνονται αντί των τοπωνυμίων Αθήνα, Πλατύ και Έδεσσα αντιστοίχως.
Αθήνα -
Πλατύ |
αναμονή |
Πλατύ -
Έδεσσα |
Έδεσσα
- Πλατύ |
αναμονή |
Πλατύ -
Αθήνα |
|
500 |
22’ |
751 |
734 |
21’ |
603 |
|
52 |
26’ |
753 |
740 |
49’ |
71 |
|
602 |
1’ |
763 |
746 |
18’ |
53 |
|
604 |
33’ |
735 |
750 |
30’ |
503 |
|
762 |
22’ |
605 |
||||
764 |
35’ |
505 |
ΤΟΠΙΚΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΕΒΡΟΥ
Ουδεμία βελτίωση. Για μεν τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σέρρες υπάρχουν τρία ζεύγη, για τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τα Δίκαια, απροσδιόριστος αριθμός, μιας και εκεί ακόμη και τα InterCities εκτελούν τοπική υπηρεσία…
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μεταξύ του κειμένου σχολιασμού των προηγουμένων δρομολογίων και του παρόντος έχουν περάσει σχεδόν 9 μήνες. Και, δυστυχώς, όσον αφορά στον ούτως ειπείν Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αττικής δε φαίνεται φως στον ορίζοντα…
Πριν τη γκρίνια, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε κάτι πολύ σημαντικό: ότι χάριν του Προαστιακού, χαράχτηκαν επίγειες σιδηροδρομικές γραμμές στην Αθήνα για πρώτη φορά μετά από 100 χρόνια και ειλικρινά δε γνωρίζω πότε θα ξαναδοθεί η ευκαιρία για κάτι τέτοιο. Βέβαια, η χάραξη δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, μην ξεχνάμε όμως ότι το τμήμα που είναι τώρα σε λειτουργία δε μπορεί επ’ ουδενί να χαρακτηριστεί προαστιακό. Περιοχές όπως το Χαλάνδρι, το Μαρούσι και το Ηράκλειο εξυπηρετούνται αρτιότατα από τις γραμμές του μετρό, το δε Αεροδρόμιο συνδέεται μέσω του μετρό με πάμπολλους αστικούς προορισμούς, εν αντιθέσει με τον Proastiakos, που οδηγεί τους επιβάτες του στο στ. Λαρίσης. Σίγουρα, πάντως, όλα αυτά δεν αποτελούν δικαιολογία για την όλη αποτυχία του εγχειρήματος. Είναι απαράδεκτο ένα έργο, για το οποίο ξοδεύτηκαν τόσα χρήματα, να έχει ως κυριότερο προορισμό τη σύνδεση των γραμμών 1 και 3 του μετρό, μεταξύ Δουκίσσης Πλακεντίας και Νεραντζιώτισσας. Κι όμως, αυτή είναι η αλήθεια…
Ας πάμε, τώρα, δυτικά της Αθήνας. Σε μερικούς μήνες θα δοθεί στην κυκλοφορία η νέα κανονική γραμμή για την Εξαμίλια, απομακρύνοντας, έτσι, τη μετρική γραμμή από την Αθήνα. Δε θα ήθελα να γίνω για άλλη μια φορά μάντης κακών, μα δεν είμαι πολύ αισιόδοξος για τη νέα γραμμή της Κορίνθου… Οι σταθμοί των μεγάλων πόλεων, ήτοι της Ελευσίνας, των Μεγάρων και της Κορίνθου είναι απελπιστικά μακριά από τις πόλεις, εξαναγκάζοντας έτσι τους πελάτες του τρένου να χρησιμοποιούν υποχρεωτικά άλλο μέσο για τη μετάβασή τους στο σταθμό. Ας υποθέσουμε ότι κάποιος επιθυμεί να μεταβεί από την Κόρινθο στην Αθήνα με το τρένο· η διαδρομή του τρένου είναι περίπου 45’, η αναμονή είναι τουλάχιστον 10’ και η διαδρομή ως το σταθμό είναι τουλάχιστον 15’, ήτοι 1.10’. Την ίδια στιγμή, τα υπεραστικά λεωφορεία απαιτούν λίγο περισσότερο χρόνο, πλην όμως παραλαμβάνουν τους επιβάτες τους από το κέντρο της Κορίνθου. Άρα…
Πιστεύω ότι η νέα γραμμή πρέπει να δοθεί στην κυκλοφορία όταν φτάσει, το λιγότερο, ως το Ξυλόκαστρο· στον εκεί σταθμό να υπάρχει πρόσβαση της μετρικής γραμμής και να πραγματοποιείται η μετεπιβίβαση. Διατηρώντας τις σημερινές στάσεις, το InterCity από το Σ.Κ.Α. ως το Ξυλόκαστρο δε θα χρειάζεται περισσότερα από 50’, οπότε η διαδρομή ως την Πάτρα θα είναι περίπου 2.45’, καθιστώντας το σιδηρόδρομο πρώτη επιλογή για τους επιβάτες και όχι μια μέτρια εναλλακτική λύση (όπως είναι τώρα…). Η δε μετρική γραμμή ως τα Εξαμίλια θα πρέπει να διαπλατυνθεί και να συνδέσει το σταθμό πόλεως με το νέο σταθμό· η Κόρινθος χρειάζεται συγκοινωνία, όχι πάρκα…Επίσης, θα πρέπει να γίνει διαπλάτυνση της τωρινής γραμμής από τους Αγίους Αναργύρους ως την Ελευσίνα, ώστε αυτή η χάραξη κι όχι η νέα, να δέχεται τις προαστιακές αμαξοστοιχίες. Με πλήρως κανονική γραμμή και με ταχύτητες 120km/h το κέντρο της Ελευσίνας θα απέχει από το κέντρο της Αθήνας σχεδόν 25’…
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Για την απευθείας σύνδεση της Πελοποννήσου με την Αθήνα έχει ήδη αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση… Εντούτοις, και παρόλη να αύξηση του τροχαίου υλικού (λόγω της προσθήκης των 12 rail-buses) δε φαίνεται να υπάρχει η διάθεση για αύξηση των δρομολογίων, ή, έστω για τη βελτίωσή τους.
Η μόνη προσθήκη είναι το άνοιγμα της γραμμής ως το Διαβολίτσι για 6 ζεύγη ημερησίως (πολλά και ανεπαρκώς καθορισμένα – δεν είναι δυνατόν το απόγευμα να υπάρχει κάθε 2 ώρες τρένο, αλλά μεταξύ των 945 και 1430 να μην υπάρχει ούτε μια αναχώρηση), ενώ για τη γραμμή της Κυπαρισσίας παραμένουν τα 4 ζεύγη, χωρίς πρόβλεψη για την ανακαινισμένη γραμμή στο Γλυκορρύζι, η οποία επιτρέπει μείωση του χρόνου διαδρομής κατά περίπου 10’. Πιστεύω ότι η προτιμότερη λύση για τη σύνδεση του Διαβολιτσίου και της Κυπαρισσίας είναι η δρομολόγηση πέντε ζευγών την ημέρα που θα παλινδρομούν στο Ζευγολατιό ως το Διαβολίτσι και ύστερα θα κατευθύνονται στην Κυπαρισσία.
Το τελευταίο «επίτευγμα» στις γραμμές Πελοποννήσου ήταν η απαγόρευση διέλευσης των rail-buses από τη γέφυρα του Αλφειού. Υπενθυμίζεται ότι τα ζευκτά της γέφυρας είναι τέτοιου μήκους, που όταν κυκλοφορεί συρμός με 2 ALCo, αμφότερες οι μηχανές καθώς και ένα φορείο από το πρώτο βαγόνι (ήτοι, περίπου 175 τόνοι) κινούνται κατά διαστήματα στο ίδιο ζευκτό. Ο καθένας μπορεί, λοιπόν, να βγάλει τα συμπεράσματά του, ακόμα κι αν δεν είναι τόσο εμβριθής γνώστης Μηχανικής.
Είθε τα νέα δρομολόγια να συνοδευτούν από ευχάριστα ταξίδια για όλους!